אנרגיה ירוקה

אריאל מליק: "ישראל אמורה להיות מספר 1 בהפקה של אנרגיה ירוקה"

איש האנרגיות הירוקות אריאל מליק התייחס לאחרונה לדוח העגום שהציב את ישראל בתחתית המדינות שמצליחות להשתמש באנרגיה ירוקה. לדבריו, אין שום סיבה לפיגור שלנו בכל טכנולוגיות הפקת האנרגיה הירוקה, מלבד, אולי, חוסר רצון שלנו להיערך לכך, ואולי גם חילוקי דיעות פוליטיות.

אם בישראל אנחנו עומדים על עשרה אחוזים פלוס מינוס של שימוש באנרגיה ירוקה, הרי שבמדינות אחרות כבר מתקרבים לחמישים אחוז. למשל, גרמניה משתמשת ב46% אנרגיה ירוקה, וסקוטלנד עומדת על 91%, כשהשאיפה שלהם, שנראית כרגע מאוד ברת הישג, היא להגיע ל – 100% שימוש באנרגיה ירוקה בשנים הקרובות.

מה זה בעצם אומר, שימוש באנרגיה ירוקה?

אריאל מליק: "שימוש באנרגיה ירוקה משמעו ייצור חשמל ממקורות מתחדשים ולא ממקורות מתכלים. בשיטה זו אפשר להתנתק מתלות בייבוא של חומרים כמו גז ודלק, ולהתבסס רק על ייצור מקומי. בנוסף, וזה היתרון הגדול ביותר של אנרגיה ירוקה, מדובר בתהליך שאינו פוגע באיכות הסביבה, כך שניתן להפיק עוד ועוד אנרגיות מבלי לייצר עוד נזקים לכדור שלנו, ובעצם לעצמנו".

האם הבעיה שישראל פשוט לא מפיקה מספיק חומרי גלם לייצור אנרגיה ירוקה?

אריאל מליק: "להיפך. לאור הנתונים שלנו, ישראל היתה אמורה להיות מצטיינת עולמית בהפקה של אנרגיות ירוקות, מאחר והמשאבים העיקריים שאנו זקוקים לייצור זה הם שמש ורוח. שמש יש לנו ברוב ימות השנה, וכך גם רוחות". 

נגישות