מתקן ענק להפיכת פסולת לאנרגיה יוקם בפורטו ריקו

ממשלת ארצות הברית נתנה בימים האחרונים היתר שמאפשר לסלול את הדרך להקמת מתקן חיסכון באנרגיה בפורטו ריקו. הקמת המתקן אושרה על אף ההתנגדות של אנשי הסביבה המקומיים.

הובא על ידי אריאל מליק

הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה הבהירה כי תעבוד לפי תקן ירוק כדי להפעיל את המתקן בהספק של 77 מגה-וואט, המתוכנן להיבנות בעיר החוף הצפונית ארסיבו. יהיה זה מפעל המחזור הגדול ביותר בשטח ארצות הברית, אם יאושר סופית. בשלב הזה דרושים עוד אישורים כדי להתחיל בעבודות הבנייה של המתקן. המטרה היא לייצר מספיק אנרגיה כדי לשרת מעל 76 אלף בתים בחמש ערים בכל יום.

"אנחנו מרוצים מאוד, זה כנראה היה האישור הבעייתי ביותר שהיינו צריכים כדי להתקדם בפרויקט", הסביר מארק גרין, מנהל הפרויקט. אם הקמת המתקן תאושר סופית, יחלו העבודות שמוערכות ב-650 מיליון דולר ויימשכו כשלוש שנים. ההערכות הן שהמתקן לייצור אנרגיה ייצור כ-3,800 מקומות עבודה חדשים ויקבל לתוכו בכל יום מעל 2,100 טון של פסולת.

אריאל מליק - מתקן חדש בפורטו ריקו
אריאל מליק – מתקן חדש בפורטו ריקו

המתקן החדיש יקבל כחומר גלם פסולת המיוצרת בבתים וגם כזו שנאספת על ידי העיריות. על פי ההערכות, בפורטו ריקו נוצרים כ-10,000 טונות של פסולת מדי יום. במדינה קיימות כ-30 מזבלות, אבל רק חמש מתוכן עומדות בסטנדרטים התברואתיים.

זוהי הפעם הראשונה שהתקבל אישור למתקן אנרגיה מהסוג הזה בפורטו ריקו. חברי עיריית ארסיבו שמתנגדים להחלטה של הסוכנות להגנת הסביבה, טוענים שהם חוששים מפני תוצאות הרות אסון בדמות זיהום במקום. "הפרויקט הזה הוא איום על הבריאות של תושבי ארסיבו והאי כולו", הסבירו שם. אם הם לא יצליחו לשכנע את הממונים על כך אחרת, ככל הנראה יחלו העבודות בקרוב.

הטקסט הובא על ידי איש העסקים והיזם אריאל מליק, משקיע אשר רשם השקעות מוצלחות בחברות אנרגיה וביוכימיה. אריאל מליק גם מתמחה בשוק ההון.

נגישות