אריאל מליק

חברה קנדית מעוניינת להקים מפעל פסולת לאנרגיה באתיופיה

חברת תרמו-הליקס הקנדית, המייצרת מערכות לייצור חשמל מפסולת ומבוצה, הודיעה שהיא מתכננת לממן ולהקים מפעל פסולת לאנרגיה באתיופיה.

הובא על ידי אריאל מליק

אריאל מליק - אזור אדיס אבבה
אריאל מליק – אזור אדיס אבבה

החברה הקנדית כבר הגישה את הצעתה לחברת החשמל האתיופית ולעומדים בראשות עיר הבירה, אדיס אבבה, כדי לקחת חלק מרכזי בפרויקט הקמת המפעל. על פי התכנון, המפעל מתוכנן לייצר 115 מגה וואט חשמל מ-1,400 טון של פסולת מוצקה ו-1,000 מטרים מעוקבים של בוצת ביוב. עלות ההקמה של המפעל צפויה לעמוד על 177 מיליון דולרים.

"ראשיה של אדיס אבבה נשמעו מעוניינים מאוד ושיתפו איתנו פעולה. הם הסכימו לספק לנו שבעה דונם של קרקע לשם ביצוע הפרויקט באזור קאליטי שליד העיר. דיברנו בצורה רצינית עם חברת החשמל האתיופית על התוכניות שלנו, ואנחנו עדיין ממתינים שהם יחזרו אלינו עם אישור", הסביר מנהל אזור אפריקה של חברת תרמו-הליקס.

ההצעה של החברה הקנדית כבר זכתה למחמאות מכיוון מספר רשויות באתיופיה, וכל מה שנותר כדי לגרום לה לרקום עור וגידים הוא אישור של הגורמים המוסמכים במדינה.

לאחרונה, חברת "קיימברידג'" הבינלאומית שמרכזה נמצא בבריטניה, הגיעה להסכם להקמת מתקן פסולת לאנרגיה באתיופיה. יש לציין כי בכל יום מייצרת אדיס אבבה מעל 2,000 טון של פסולת מוצקה, והמפעל לייצור אנרגיה שמוצע על ידי הקנדים יכול להשתמש באחוז גבוה מאוד מהכמות הזו.

איש העסקים והיזם אריאל מליק הוא משקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה. מליק מתמחה גם בנושאי שוק ההון.

נגישות